HAFİF DÜZEY ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE OKULUMUZ 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİRLİKTE HAZIRLAYIP SUNDUĞU ETKİNLİK BÜYÜK İLGİ GÖRDÜ. BERABER YAŞAMANIN, FARKLILIKLARIMIZA SAYGI VE HOŞGÖRÜ DUYARAK VAKİT GEÇİRMENİN HAYATIMIZA RENK KATACAĞINI ÖĞRENCİLER DENEYİMLEDİ.
ÖZELİZ FARKINIZDAYIZ e-TWİNNİNG PROJEMİZ
Özel Eğitim Sınıfı öğretmenlerinin başlatmış olduğu ÖZELİZ FARKINIZDAYIZ e-TWİNNİNG Projesi , 7. Sınıflardan öğrenciler ile etkinlikler uygulanmaktadır.Emeği geçen Özel Eğitim ve Görsel Sanatlar Öğretmenlerimiz başta olmak üzere tüm öğretmen ve öğrencilerimize çok teşekkür ederiz.
PROJENİN ADI: “ÖZELİZ, FARKINIZDAYIZ”
PROJENİN KONUSU
Her insanda olduğu gibi özel gereksinimli çocuklar da, diğer insanlarla sosyal ilişki kurmak ve bunu sürdürmek, çevresi tarafından sevgi ve değer görmek, beğenilmek, takdir edilmek, hiç kimseye ihtiyaç duymadan ve bağımlı olmadan yaşamak istemektedirler. Bu onların en doğal hakkı olduğu gibi, toplumsal bütünlüğün ve kalkınmanın da temelidir.
Özel gereksinimli çocuklara verilen eğitimin niteliği ne kadar iyi olursa olsun, sonuçta onu içinde yaşadığı toplumun bir üyesi haline getirmiyor ve kabul görmesini sağlamıyorsa verilen eğitim işe yaramayacaktır.
Bu nedenle; özel gereksinimli bireyler fırsat tanındığında yani akranlarıyla bir araya geldiklerinde kendilerine olan özgüvenleri artacak ve neler başarabildiklerini gösterme fırsatı yakalayabileceklerdir.
PROJENİN AMACI
1. Öğrencilerin farklı özellikleri olan bireyleri tanıma olanaklarını arttırmak.
2. Öğrencilerin birbirlerine karşı önyargılarını azaltıp, hoşgörülerini arttırmak.
3. Ortak yaşamda beraber etkinlikler yapabileceklerini fark ettirmek.
4. Koşulsuz kabule uygun davranışlar göstermelerini sağlamak.
5. Tüm çocukların özel gereksinimli olsun olmasın sosyal, kültürel, eğitimsel aktivitelerde yer alması.
PROJENİN ÇALIŞMA SÜRECİ
Ortak okul, öğretmen ve öğrencilerin kendilerini, okullarını ve yaşadıkları şehirleri tanıtacaklardır. 3 Aralık Dünya Engelliler günü kapsamında okullarda bir farkındalık programı hazırlanacak ve öğrenciler akranlarıyla birlikte ortak bir gösteri yapacaklardır. Ay ay kabul edilen çalışma programına uygun etkinlikler yapılarak proje sonunda ortak bir gazete çıkartılacak ve yapılan etkinlikler gazetede yayınlanacaktır.
PROJEDEN BEKLENEN SONUÇLAR
Okullarımızda bulunan özel gereksinimli çocukların, normal gelişim gösteren akranlarıyla beraber vakit geçirerek, ortak ürünler ortaya koyması onları sosyalleştirecek, aynı zamanda okul atmosferinde hoşgörünün, farklı özelliklere saygının ve koşulsuz kabulün arttırılması hedeflenmektedir.
PROJENİN YERİ: Türkiye –Yunanistan - Litvanya
PROJENİN SÜRESİ: Kasım 2023- Haziran 2024
PROJENİN SINIF DÜZEYİ: Okul Öncesi, İlkokul, Ortaokul
PROJE OKULLARI: Necip Fazıl Kısakürek İlkokulu ADANA
Necip Fazıl Kısakürek Anaokulu
Buca Ortaokulu
Gaziosmanpaşa Ortaokulu KINIK
PROJE KAPSAMINDA YAPILACAK ETKİNLİKLER
· Adana ekibinin toplantısının yapılması
· İzmir ekibinin toplantısının yapılması
· Proje katılımcıları ile webinare görüşmesinin yapılması
· 0 araçlarına göre öğrenci ve öğretmenlerin tanıtılması
· Projenin veli ve öğrencilere tanıtılması
· Güvenli internet konusunda okulda öğrencilerle görüşülmesi ve bilgilendirme yapılması
· Aylık belirlenen temalara göre etkinliklerin yapılması
PROJENİN DİLİ: Türkçe, İngilizce
PROJE REHBER ÖĞRETMENLERİDeniz ULUSAL, Kübra GÜVEN, : Fikriye TEKİN YÜKSEL, Feleknaz ÖZKURT, Hamide ASLAN, ( Özel Eğitim Sınıf Öğretmeni), Mehmet CANTEPE 4. Sınıf Öğretmeni), Filiz GÖKŞEN (Okul Öncesi Öğretmeni), Meltem TÜRKMENOĞLU (Görsel Sanatlar Öğretmeni), Angeliki Gerouki, Edita Zukauskiene
PROJE YAPILACAK ZÜMRELER: Özel Eğitim, Görsel Sanatlar
PROJE YÖNERGESİ:
1.
1. Aşama: Projenin Adana ekibinin , yol haritasını belirlemek üzere toplanması
2. Aşama: Projenin İzmir ekibinin , yol haritasını belirlemek üzere toplanması
3. Aşama: Proje katılımcıları ile webinare toplantısının yapılması
4. Aşama: Okulumuz için proje afişi ve logonun yapılması
5. Aşama: Öğrencilerin etwinning sistemine kaydedilmesi ve öğrenci ve öğretmenlerin web2.0 araçları ile tanıtılması
6. Aşama: Okul tanıtım videosunun etwinningde twinspace’e yüklenmesi
7. Aşama: Öğrencilerimizin Yerli Malı Haftası kapsamında kendi şehirlerini tanıtması
8. Aşama: Yıl içerisinde yapılacak çalışmaların temalara göre belirlenmesi ve her ay temalara göre etkinliklerin yapılması.
9. Aşama: Aralık Etkinlikleri
a. 3 Aralık Dünya Engelliler günü kapsamında farkındalık programı ve dans gösterilerinin yapılması.
b. Yeni Yıl Karnaval kartı hazırlama.
c. Yerli Malı Haftası kapsamında kendi şehirlerini tanıtması.
10. Aşama: Ocak – Şubat Ayı Etkinlikleri
a. Güvenli İnternet Günü Etkinliklerinin Yapılması
b. Proje ortaklarının zoom uygulaması ile buluşması ve buluşmada 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kapsamında etkinliklerin konuşulması.
11. Aşama: Mart -Nisan Ayı Etkinlikleri
a. Geleneksel motiflerden oluşan el sanatları etkinliği hazırlama
b. 23 Nisan Dünya çocuklarına armağan edilen bayramımız için ortak boyama etkinliği
12. Aşama: Mayıs -Haziran Ayı Etkinlikleri
a. 6 Mayıs Engelliler Haftası kapsamında etkinlik planlaması
b. Ortak yapılan etkinliklerin olduğu gazete yayınlanması
13. Aşama: Ortak Ürünlerimiz
a. Dünya Engelliler günü dans gösterimiz
b. Yerli Malı haftası kapsamında şehirlerin tanıtımı
c. Yeni Yıl Karnaval kartı hazırlama
d. Geleneksel motiflerden oluşan el sanatları etkinliği hazırlama
e. 23 Nisan boyama etkinliği
f. Proje sonu gazetemiz